توقف ریزش مو با ماساژ سر

توقف ریزش مو با ماساژ سر

توقف ریزش مو با ماساژ سر

 

آیا ماساژ سر می تواند سبب توقف ریزش مو شود؟
ماساژ کف سر می تواند حس بسیار خوشایندی را در شما ایجاد کند. ماساژ کف سر نه تنها حس آرامش را در شما ایجاد می‌کند بلکه می‌تواند برخی از بیماری ها مانند سردرد عصبی، استرس و سینوزیت حاد را کاهش داده و شما را برای خوابی آرام در طول شب آماده می‌کند.

اگر این ماساژ به صورت حرفه ای و با کیفیت بالا صورت گیرد می‌تواند تاثیر فوق العاده ای را هم بر رشد موها و هم بر بهبود عملکرد بدن بر جای بگذارد.

توقف ریزش مو با ماساژ سر

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ماساژ به تنهایی نمی‌تواند تنها راه حل کامل برای حل مساله ریزش مو باشد زیرا قبل از هر چیزی باید دلیل ریشه ای بروز این مشکل توسط پزشک بررسی شود.

یک ماساژ صحیح و درست می‌تواند روشی مکمل برای بهبود درمان ریزش موها باشد که کشیدن انگشتان دست با حرکات آرام بر روی پوست کف سر را در بر می‌گیرد .

ماساژ مو می تواند ریشه موها را تقویت کند و شرایط بهتری را برای پوست کف سر فراهم می‌کند. از طرفی میزان شکنندگی و آسیب پذیری موها نیز کاهش می‌یابد.

مواد تغذیه‌ای مناسب در کنترل ریزش مو

ماساژ کف سر می تواند با تغذیه مناسب و حفظ موهای قبلی، شدت ریزش مو را کاهش دهد.

توقف ریزش مو با ماساژ سر

ماساژ ، گردش ضعیف خون در کف سر را تقویت می‌کند و در واقع این جریان ضعیف خون یکی از دلایل اصلی ریزش مو است

ماساژ ملایم کف سر می‌تواند پوست کف سر را گرم کند به این ترتیب رگ های خونی بیشتر باز می‌شوند و گردش خون در کف سر نیز افزایش می‌یابد.

به همین دلیل شرکت رویش سبز لاوین نیز برای اثربخشی محلول پوست و مو و توقف ریزش مو در روش درمانی محلول پوست و مو توصیه کرده است که حتما قسمت های دارای ریزش سر را قبل از استفاده از محلول پوست و مو ماساژ دهید.

وقتی گردش خون در کف سر افزایش یابد میزان جذب مواد غذایی از طریق موها افزایش یافته و به این ترتیب میزان ریزش مو نیز کاهش می‌یابد.

توقف ریزش مو با ماساژ سر

در آزمایشات صورت گرفته بر روی موارد متعدد، نشان داده که ماساژ به روش موثر و استفاده از درمان موضعی نه تنها می تواند پس از سه ماه باعث کاهش ریزش مو شود، بلکه پس از چهار تا پنج ماه منجر به رشد و رویش موهای جدید می‌شود.

توقف ریزش مو با ماساژ سر

استرس در ریزش مو

نقش استرس های روحی در افزایش ریزش مو، یکی از عواملی است که به شدت در سطح دنیا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و بسیاری از محققان دریافته اند که افزایش استرس می‌تواند منجر به واکنش های فیزیولوژیکی در بدن شود که در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود.

ماساژ کف سر می تواند یک روش کامل برای کاهش استرس باشد. به طور کل، کاهش هورمون های استرس زا باعث می‌شود تا بدن به شیوه موثرتر و بهتری وظایف خود را انجام دهد. به این ترتیب توانایی فولیکول ها برای رشد و حفظ سلامت مو افزایش می‌یابد.