افزایش سرعت رشد موی صورت

افزایش سرعت رشد موی صورت

افزایش سرعت رشد موی صورت

بهترین راه برای رشد سریع ریش و موی صورت این است که صورت خود را دوبار در روز با پاک کننده­ صورت بشویید و برای رشد سالم آن، صورتتان را اصلاح نکنید. رژیم غذایی غنی از پروتئین و چربی اشباع شده را در اولویت قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد سریع ریش و سبیل ادامه­ مطلب را بخوانید، کمک­های پزشکی و توصیه ­های تغذیه­ ای را در ادامه خواهید خواند!

افزایش سرعت رشد موی صورت

الف. اصول سبک زندگی
۱. پوست صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید
چربی، گرد و خاک و سلول­های مرده­ی پوست می­توانند مانعی ضخیم و غیر قابل نفوذ برای رشد فولیکول­ های مو ایجاد کنند. اگر صورت شما دائما تمیز باشد، موهای صورتتان خیلی سریع­تر رشد خواهد کرد.

– صورت خود را یک بار در روز و یک بار در شب با آب گرم و پاک کننده‌ای ملایم بشویید. پاک کننده­ی ملایم صورت به صابون استاندارد ارجحیت دارد، زیرا صابون می­تواند باعث سایش بیش از حد پوست صورت و ایجاد سوزش شود.

 

– باید هر زمان در روز که احساس می­کنید پوست صورتتان بخاطر عرق یا چربی آلوده می­شود، آن را بشویید.

– اگر در محلی که موی صورت شما می­روید، ریزش­های خارش دار مشاهده می­کنید، دو بار یا سه بار در هفته از شامپوی ضد شوره استفاده کنید تا سوزش آن تسکین یابد.

– یک بار در هفته برای پاکسازی سلول­های مرده­ی پوست، از لایه بردار پوست استفاده کنید.

– پس از شستن صورتتان، از لوسیون مرطوب کننده صورت استفاده کنید تا پوستتان را آب رسانی کند و از تجمع سلول­های مرده­ی پوست و از بین بردن فولیکول­های مو جلوگیری کند.

افزایش سرعت رشد موی صورت

 

۲: تیغ را کنار بگذارید

برخلاف افسانه­های موجود، تراشیدن موی صورت با تیغ باعث رشد سریع­تر و پرپشت‌تر فولیکول­های مو نمی­شود. خب پس یکی از بهترین کارهایی که می­توانید برای سریع­تر شدن رشد موی صورت خود انجام دهید این است که اجازه دهید بدون ایجاد مزاحمت و یا دخالت رشد کند.

– بلافاصله پس از اصلاح رشد مو سریع‌تر می­شود، اما پس از آن رشد مو کاهش می­یابد. به این ترتیب می­توان گفت هر گونه افزایش رشد موی صورت حاصل از اصلاح متوقف خواهد شد.

– توجه داشته باشید زمانی که موی صورت شما برای اولین بار بعد از اصلاح رشد کرده است ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، بنابراین توصیه می­شود این کار را زمانی انجام دهید که سر کار نمی­روید و یا در رویدادهای رسمی اجتماعی ظاهر نمی­شوید.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۳. فولیکول­های موی خود را با ماساژ تحریک کنید

شاید این روش کمی غیرمعمول باشد، اما ماساژ سبک روی صورت می­تواند فولیکول­های مو را تحریک کند تا سریع­تر و پرپشت‌تر رشد کنند.

– در قسمت هایی از صورت خود که می­خواهید رشد مو را تحریک کنید، ماساژ آرامی بدهید و حتی کمی هم فشار وارد کنید. حرکات دایره­ای کوچکی انجام دهید و صورت خود را به طور پیوسته به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دو بار در روز ماساژ دهید.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۴: استراحت کنید

استرس به سادگی موها را از بین می­برد و رشد ریش، سبیل و یا ریش چانه (پروفسوری) را کاهش می­دهد. کم کردن استرس تا حد ممکن، می تواند میزان رشد موی صورت شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

– هر دو شکل استرس ذهنی و فیزیکی می­توانند سیستم ایمنی بدن شما را ناتوان کنند و قابلیت بدن شما را برای رشد موی صورت محدود کنند.

– شاید نتوان به طور کامل استرس را از بین برد، اما می­توان اقدامات کوچکی برای محدود کردن میزان استرس در زندگی انجام داد. سعی کنید مراقبه و یا ورزش را در زندگی خود بگنجانید و از این طریق اضطراب خود را کاهش دهید و یا در مورد روش­های موثر کاهش استرس با دیگران گفتگو کنید.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۵. به اندازه­ کافی بخوابید

استراحت مناسب عنصری کلیدی در عملکرد بدن شما از جمله رشد مو است. خواب دوره­ زمانی است که در طی آن بدن، سلول­های از دست رفته را بازسازی می­کند و رشد مو در طی خواب افزایش می­یابد. اگر کمتر از شش ساعت در شب بخوابید، رشد موی صورت غیرممکن می­شود. برای کسب بهترین نتیجه، حداقل هشت ساعت در شب بخوابید.

۶: به طور منظم ورزش کنید

مشابه خواب، ورزش منظم نیز عنصری کلیدی برای حفظ عملکرد بدن از جمله رشد مو است. تمرکز بر ورزش هوازی باعث بهبود جریان خون بدن می­شود. گردش خون خوب به شما کمک می­کند تا سطح بالای سوخت و ساز بدن را حفظ کنید. به عبارت دیگر تمام مواد غذایی که مصرف می ­کنید می ­توانند باعث تحریک رشد مو شوند که در نهایت باعث می­شود فولیکول­های موی صورت شما سریع­تر رشد کند و اگر گردش خون خود را از طریق ورزش هوازی ارتقاء دهید به نتایج دلخواه خواهید رسید. حتی ورزش هوازی خفیف و متوسط بهتر از این است که اصلا ورزش نکنید. هر روز بعد از کار ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید و یا حتی بهتر است که به جای راه رفتن، آهسته بدوید.

۷. سیگار نکشید

سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن را تضعیف می­کند و بدن شما با یک سیستم ایمنی ضعیف نمی ­تواند مو را به طوری که باید پرورش دهد.

– نیکوتین توانایی شما را برای جذب مواد مغذی کاهش می­دهد. در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو به اندازه­ کافی به فولیکول­های موی شما نخواهد رسید و رشد نخواهند کرد.

– علاوه بر این، نیکوتین رگ­ های خونی را مسدود می­کند و مانع از این می ­شود که خون به جایی که باید برود، برسد.

ب. مصرف مواد غذایی مناسب
۱. بدن شما باید میزان زیادی پروتئین و چربی اشباع شده دریافت کند

پروتئین و چربی نقش بسیار مهمی در رشد سریع و سالم مو از جمله موی صورت دارند.

– بخشی از مو از پروتئین تشکیل شده است و موهای سالم پوششی از روغن و چربی دارند. در نتیجه ریش سالم برای رشد سریع به میزان زیادی پروتئین و چربی نیاز دارد. علاوه بر این پروتئین و چربی می­تواند تستوسترون که یکی دیگر از عوامل مهم در رشد موهای صورت است را افزایش دهد.

– لوبیا و ماهی از منابع سالم پروتئین هستند و مصرف بیشتر این نوع خوراکی‌ها می­تواند باعث رشد سریع­تر و موثرتر مو شود.

– تخم مرغ و چربی حیوانی نیز می­تواند موثر باشد اما جذب کلی این چربی ­ها را محدود می­ کند زیرا مصرف بیش از حد آنها می­تواند باعث مشکلات گردش خون شود.

 

۲: مصرف شکلات و شیرینی را کنار بگذارید

قند می­تواند موهای شما را به شدت ضعیف کند. مصرف بیش از حد خوراکی‌هایی که قند بالایی دارند می­تواند رشد موی صورت را دشوارتر کنند.

قندهای طبیعی موجود در میوه ­ها و لبنیات آسیب کمتری نسبت به قندهای آب نبات، خوراکی‌های پخته و نوشابه دارند.

۳. ویتامین ب-کمپلکس خود را بسازید

ویتامین B7 که اغلب بیوتین هم نامیده می­ شود یکی از مهم­ترین ویتامین­ های مورد نیاز برای رشد موی صورت است. علاوه بر این ویتامین­ های B9,B5, B3 نیز بسیار مهم هستند.

– بیوتین در آجیل و زرده­ تخم مرغ وجود دارد. برای اینکه این ویتامین موثر باشد باید آن را بخورید. استفاده­ موضعی آن کمکی نخواهد کرد. اگر بیوتین را به طور طبیعی دریافت نمی­کنید، روزانه از مکمل بیوتین مصرف کنید.

– ویتامین­های B5, B3 گردش خون شما را بهبود می ­بخشند و در مرغ، گوشت گاو، ماهی، زرده­ تخم مرغ، آووکادو، شیر و بسیاری از غلات یافت می ­شود.

-ویتامین B9 یا اسید فولیک تأثیر مستقیمی بر توانایی بدن شما برای رشد موی پرپشت‌تر دارد و در غلات، آجیل و سبزیجات سبز برگ یافت می ­شود.

۴. تعادل بین ویتامین­ های A, C, E را حفظ کنید

هر سه این ویتامین‌ها با هم کار می­کنند تا شرایط مناسبی را برای رشد موی صورت فراهم کنند.

– ویتامین A به حفظ فولیکول­ها و چربی بدن کمک می­کند و در هویج، کلم بروکلی و سبزیجات با برگ سبز یافت می­شود.

– ویتامین C سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و در سیب زمینی، مرکبات، فلفل سبز، گوجه فرنگی و سبزیجات با برگ سبز تیره یافت می­شود.

– ویتامین E گردش خون را بهبود می­ بخشد و در لوبیا، آجیل و سبزیجات برگ دار پیدا می­شود.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۵: مقدار زیادی آب بنوشید

برای حفظ شرایط بدنی در اوج خود، باید همیشه آب کافی به بدنتان برسد. تنها در شرایط اوج بدن، رشد موی صورت شما می ­تواند در حداقل زمان ممکن صورت بگیرد.

-به عنوان یک قاعده­ کلی، هر روز ۸ لیوان (۲۵۰ میلی لیتر) آب بنوشید.

پ. درمان­های موضعی خانگی

۱: اکالیپتوس را امتحان کنید

باور بر این است که اکالیپتوس به تحریک رشد مو کمک می­کند، اما هرگز نباید روغن اکالیپتوس را به طور مستقیم به صورت زد. در عوض بهتر است آن را با آب رقیق کنید و از محصولات مراقبت پوستی صورت استفاده کنید که یکی از اجزای تشکیل دهنده­ی آن این عنصر است.

– با ترکیب چهار بخش آب و یک بخش اکالیپتوس، روغن اکالیپتوس را رقیق کنید. آن را با یک پنبه مستقیم روی پوست بمالید و بگذارید بماند. با وجود این اگر پوست‌تان تحریک شد، باید سریع آن را از روی صورت بشویید و در آینده از مصرف دوباره‌ی آن اجتناب کنید.

– پاک کننده ­ها و مرطوب کننده­ های صورت حاوی اکالیپتوس بیشتر از روغن آن توصیه می­شوند.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۲. روغن آملا و برگ خردل را با هم ترکیب کنید

روغن آملا یکی از مفیدترین روغن­ های طبیعی است که می­توانید برای پوشاندن فولیکول­های صورت خود از آنها استفاده کنید.

-یک چهارم فنجان (۶۰ میلی لیتر) روغن آملا را با ۳ قاشق غذاخوری برگ خردل (۴۵ میلی لیتر) ترکیب کنید و تا زمانی که خمیر مناسبی تشکیل شود آنها را هم بزنید. این خمیر را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

– اگر از این خمیر باقی مانده بود آن را به مدت دو تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. علاوه بر روغن آملا، سایر روغن­هایی که به رشد موی صورت کمک می­ کنند عبارتند از روغن جوجوبا و روغن هسته­ انگور. این روغن­ها را می­توان به طور مستقیم روی پوست زد و دیگر نیازی نیست که آن را با برگ خردل مخلوط کنید.

 

۳: پودر دارچین و آب لیمو را امتحان کنید

این ترکیب‌ها را می­توان به پودری تبدیل کرد و دو بار در روز روی صورت مالید و در نتیجه‌ی آن صورت تحریک می­شود تا مو سریع‌تر رشد کند.

– 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین (۱۵ میلی لیتر) را با ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) آب لیمو حاوی ویتامین C ترکیب کنید. و این ترکیب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را بشویید.

– اگر پوست صورتتان تحریک شد بلافاصله آن را بشویید.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۴. کمی ماینوکسیدیل به صورتتان بمالید

این داروی رشد موضعی مو معمولا برای تحریک رشد موی روی سر استفاده می­شود اما برخی از یافته ­های اولیه نشان می­دهد که به تحریک رشد موی صورت نیز کمک می­کند.

– یک بطری ماینوکسیدیل بخرید. آن را سر و ته کنید و به نوک آن ضربه بزنید تا مقداری از آن روی انگشتانتان بریزد. به آرامی این فوم را روی صورت خود بمالید و بیشتر بر قسمت‌هایی از صورتتان که به رشد سریع مو نیاز دارند، تمرکز کنید.

– باید معمولا فقط یک دوم فنجان و یا ۱ میلی لیتر از این فوم را دو بار در روز مصرف کنید. برای اجتناب از مصرف بیش از حد اتفاقی، دستورالعمل روی برچسب را بخوانید.

– قبل از استفاده از ماینوکسیدیل برای تحریک رشد مو، با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش سرعت رشد موی صورت

ت. کمک­های پزشکی
۱. فیناستراید مصرف کنید

فیناستراید یک داوری خوراکی است که به طور سنتی برای تحریک رشد موی روی سر مورد استفاده قرار می­گیرد اما همانند ماینوکسیدیل برخی از یافته ­ها نشان می­دهند که این ماده می­تواند برای رشد موی صورت نیز مفید باشد.

– این دارو می­تواند میزان تستوسترون شما را از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد و به افزایش موی صورت و بدن منجر شود.

– این دارو فقط باید با نسخه‌ی پزشک مصرف شود. دستورالعمل­ های نسخه را به دقت دنبال کنید تا از مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود.

– معمولا این دارو در قالب قرص و یک بار در روز مصرف می­ شود. باید هر روز در ساعت مشخص و ثابتی آن را مصرف کنید.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۲: از درمان تستوسترون استفاده کنید

مردانی که موی صورت آن‌ها به سختی رشد می­کند ممکن است بدن آن‌ها تستوسترون کافی مورد نیاز برای رشد مو نداشته باشد. درمان تستوسترون می ­تواند این مشکل را حل کند.

– این درمان اغلب به صورت تزریقی یا موضعی انجام می­شود. درمان­های خوراکی نیز وجود دارند اما ممکن است باعث آسیب رساندن به کبد شوند و بنابراین توصیه نمی­شوند.

– پزشک شما باید روند درمان تستوسترون را نظارت کند. مقدار بیش از حد این هورمون می­تواند رشد موی شما را متوقف کند.

– توجه داشته باشید که این درمان به سرعت جواب نمی­دهد، چون معمولاً یک سال طول می­کشد تا نتیجه­ درمان تستوسترون مشخص شود.

افزایش سرعت رشد موی صورت

۳. با جراح پلاستیک مشورت کنید

اگر نا امید شده ­اید و راه­ حل­های ساده رشد سریع ریش برای شما کارساز نبود، یک جراح پلاستیک می­ تواند فولیکول­های مو با رشد سریع را از سایر بخش ­های بدن خودتان بگیرد و روی صورت شما بکارد.

– درمان ساده است و اغلب به صورت سرپایی انجام می­شود. ممکن است دچار تحریک پذیری جزئی شوید، اما معمولا این جدی‌ترین عارضه‌ای است که ممکن است تجربه خواهید کرد.

– مشابه درمان تستوسترون، نتیجه­ این درمان نیز سریع مشخص نمی­شود.

افزایش سرعت رشد موی صورت